För produktion...

Pasted Graphic
Gransegel visar stort tålamod med detaljorienterad kund och hjälper mig slutligen fram till ett nytt storsegel att matcha den nya focken. Det blir en spännande första segling i år. Funderingarna har gällt utseende på akterlik, djupet i underdelen av seglet samt val av lattor. Lattor har fått alldeles för lite uppmärksamhet från min sida även om jag försökte förbättra dom existerande efter påpekande från Herr Hellberg när vi testade jennaker på Amalia. Det visar sig gå att spara kilo(n) på lattor och det fick bli ett tick i kanten för lattor från Fiberfoam. Bredden på detta storsegel är minskad men segelytan är bara marginellt mindre. Sen har jag plockat bort 2 cm på P och E för att alltid kunna vara säker på att man kan sula hem fall/uthal utan att hamna förbi märkena. Ett (1) "take-me-home" rev blev pricken över i:et i detta GPL/TT segel. Tack också till O10m seglaren Leif som hjälpt mig att ragga fram batten-cars från Rutgersson som passar Sparcraft S180 där tom. hjulen når ner till profilen. Det sjuka är att masttillverkaren inte har någon själv.
Pasted Graphic 1

Pasted Graphic 2

Pasted Graphic 3
Alla 140 kvm uppe :-D

Pasted Graphic
Fotograf Mats Johansson på Gransegel skickar med en bild i offerten så att man blir riktigt segelsugen. Otillbörlig marknadsföring! Plus... Sverker..?

blog comments powered by Disqus